tirsdag 13. september 2011

Valgets tapere

Jeg heter Murat Çalışkan, og jeg er valgets taper. Jeg skriver dette før valglokalene er stengt, før én stemme er telt opp, men jeg, vi, taper uansett. Det har seg sånn at alternativene til byråd i bergen består av enten de "borgerlige" eller de såkalte "rødgrønne" (R/SV/AP/SP). Jeg er en kommunist som er imot skatter, avgifter og offentlige inngrep, fordi jeg hater staten. Jeg er for at sosialhjelpen skal styrkes og for at bybanen bygges til alle bydeler med en gang. De borgerlige er for skatter og avgifter for vanlige folk, mens rikingene knapt betaler en krone. Med et såkalt rødgrønt byråd vil vi få enda høyere skatter og avgifter, frysing av sosialhjelpsatsene (som allerede er skammelig lave) og fortsatt utbygging av bybanen til Lagunen(!!!). Hva faen er Lagunen? Det er et kjøpesenter! Hva med å først bygge ut banen til der folk faktisk bor? Åsane, Loddiken og Dalen feks?

For folk som går på NAV og sliter med å få endene til å møtes, folk som ikke har jobb og ikke hadde klart å holde på en jobb hvis noen ga den til oss, for folk som liker rusen bedre enn et samfunn som ikke tar vare på folk, for innvandrere som ikke vil la seg assimilere og bli en svart utgave av Ola Nordmann, dere er valgets tapere. Vi kan ikke vinne et valg, fordi vi aldri kan stå på likefot med staten så lenge vi konkurrerer på deres premisser.

Vår styrke er at vi er mange, har ingen ting å tape, og hvis vi finner enhet er vi pokker så sterke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar